Report z Karaku 2014 New Hope

Rok se s rokem sešel a s ním čas vytáhnout za Císaře do boje směrem na Hradec opět nastal. Co se týče herního, organizačního i společenského faktoru tak jej mnozí považují za nejlepší turnaj v ČR. A není moc důvodů proč se s nimi o tom hádat.

Karak má totiž něco co jinde není - povinný Fullpaint a WYSIWYG, který byl letos nebyl jen pro "část armády" či jen IAčkaře ale plošný (propozice zde i s popisem misí), zajišťující nějakou tu kulturu hraní a Batalion, co má naproti nonstop hladový okno co má skvělý maximburger (100g kuřecí steak + 100g hovězí steak + 50g slaniny). A od loňska boží booklet s misemi, přehledem základních pravidel a místem pro zapisování výsledků.

Staré Sračky udělaly combat drop do zóny samozřejmě už v pátek a kromě obligátní socializace jsem si našel čas i na zahrání si Bolt Actionu na 1k se Zrudim. Jeho Britové však od mích panzer granátníků dostali strašnou čočku a někdy ve čtvrtém kole to Zrudi dropnul, protože stejně by v dalším jenom dostal wipe...

Noční nonstop pitky na Karaku už nejsou to co kdysi a tak jsem to do rána dotáhl jenom s Hubajem.

Potan žere MAXImburger. Foto by Cece.
Hrál jsem armádu, kterou jsem postoval před dvěma týdny. Calgar s rad granátovými gardisty, Contemptor a tři taktikály. Nebyl to úplně bezzubý list, ale neměl mobilitu (tedy nemá moc jak splňovat tactical mise), žádnou kouzlící kostičku ani pořádný anti tank a žádné AA. Takže jsem (spolu s faktem, že jsem sedmou edici hrál asi 7x) počítal nějak automaticky s hrou na posledních stolech...

"I see dead people."
Hra 1# - Katcher (Elysie - roster) 1. stůl
Ráno jsme s Katcherem navázali na naši tradici (since 2012) a dali jsme si challenge na první kolo. Už jsme bohužel nedělali naši tradiční rumovou challenge "letí letadlo, dáme rum" páč mně bolelo bříško a jak řekl Katcher: "protože by bylo blbý poblejt první stůl přímo před Jindrou. Hm."

Kachna hrál svoji obvyklou IA armádu Elysie = moc letadel, které nemám jak sestřelovat. Katcher lítá, já zabíjím co je na zemi a nějak to doplichtíme na remízu.

Za připomínku stojí Calgar, který sice dokázal přežít palbu od  pěti letadel dvě kola, aby ho zabil lasgun random guardisty. Protože #YOLO.

Sice jsem byl skoro wiply, ale na rozdíl od kachny jsem si držel objectivy a o něco líp kartičkoval. Uhrál jsem 14 VP, výsledek 10-10. Tedy podobný výsledek jako loni - to jsem zase já skoro smazal Kachnu, ale taky jsme to vyplichtily.

Tzn. Elysiánská férovka.
Hra 2# - Cece (GK - roster) 8. stůl
Na druhou hru jsem nafasoval Cecíka a už mi ho bylo dopředu líto - věděl jsem, že nemá moc co mi udělat pokud to nezahraje nějak na *tactical genius* a nepůjdou mu kostky na proti.

Alfastrike + duel robotů. Foto by Cece.
Cece se i snažil dělat alfa strike teleporty a rozjet se hnedka do CC s LR, ale to mi jenom vyšlo vstříc neb jsem nemusel s HG nikam moc běhat... Pak já už jenom jdu a skrz close combat mažu vše co vidím. Na konci hry mám +/- celou armádu a Cece jenom Land Raider s 3HP...

Logo mluví za vše. Foto by Kirai.
Naštěstí pro něj končíme hnedka v 5. kole a to ho zachránilo od Wipe. Uhrál jsem 23 VP, výhra 18-2. I když Cece na stole už skoro nic neměl a nedržel žádný objectiv, dobře lízal kartičky a ty dva body uhrál. #RandomPíčovina.

Hra 3# - Tai (World Eaters s Knechtem - roster) 6. stůl
Na třetí hru dostávám Taie - začínám si říkat, že jsme si mohli rovnou udělat další Magors Rift...

Na značky, připravit, start!
Jak mám Taie rád, tak tuhle hru jsem si prostě užít nemohl - Knecht mně prostě tak rozjebal, že jsem poprvé zažil pocit "odendávám modely a nemám co s tím dělat".

Jdi, poutníče, a zvěstuj Ultramrským
že my tu mrtvi ležíme, jak zákony kázaly nám.
Aby to mělo alespoň nějaký funky faktor tak se s Taiem domlouváme, že když máme oba dva CC armády, tak nebudeme z prdele střílet a půjdeme si to rozdat hezky na férovku.

Na levé straně je pak epická řežba Taťky Šmouly a jeho gardistů proti třiceti khornákům s fiendem a na pravé straně brutal BDSM gangbang od Knechta.

Taťka si i vedl dobře a to levé křídlo docela vymlátil v  epické řežbě, ale zbytek armády pak dostal stomping spank od Knechta s lordem.

Hrajeme bohužel až do 6. kola, kdy dostávám wipe. Jinak bych asi i nějaké body uhrál, takhle 0-20 a můj asi 4x Wipe v životě.

Alespoň jsem viděl, jaký je Knecht hovado i mimo papír a i s Taiem se shodl, že mimo apocalypsu super heavy na stůl nepatří...

X-Wingový rumový deathmatch. Nejlepší hra ever.
Oproti pátku to v sobotu v noci i žilo někdy do dvou, okolo třetí už zůstaly na nohou +/- jen SSmani a ve čtyři jsem držel hlídku jen já s Emeldir a Katcherem. Takové věci se dříve na turnajích neděly...

Protože jsem měl ráno docela čas a energii, skočil jsem si do supermarketu pro pití a kokina, která jsem pak rozdával účastníkům, aby měli po ránu taky nějakou tu radost ze života. #GoodGuyPotan.

Hra 4# - Zrudi (modří WS s Knechtem - roster) 9. stůl.
Na raní hru nafasuji Zrůdičku a říkám si, jaká je pravděpodobnost hrát ze tří možných her dvě proti Knightovi, když jsou na turnaji dohromady čtyři...

Nejhezčí Knecht turnaje.
I bez něj měl Zrudi soliní převahu jen díky misi - motorkářská armáda x celopěší na Relic. A armáda založená na 2+ sejvu snad nikdy nemůže vyhrát proti gravgunovým motorkám...

Uvědomil si to i Zrudi a protože není kokot (a i fajn kluk na horno uheráka) dal Knechta do rohu, že tam bude jenom koukat a nebude zasahovat do hry, pokud bych ho nezačal moc drtit.  #GoodGuyZrudi.

Naši hru dobře popsal Zrudi a není k tomu moc co dodávat: Potan ma peknu army, srdickar a vie trosku postipat. Ale ze nejsom pica, hram bez knechta. I ked hrozim, ze az by Potan zacal vyhravat, vytiahnem Blanickeho rytiera a bude.
Kazdopadne mobilne motorky a gravguny su dost silne aj bez knechta a okolo Potana kruzim jak madari na ponikoch okolo vychodnych frankov a nakoniec to vyhravam 20:0
Kazdopadne vsetka cest, Potan super :) 

Nakonec uhrávám 7 VP, ale stejně prohrávám o 21(!) bodů hlavně díky tomu, že Zrudi si nahrál 15(!!!) VP skrz kartičky. Konečný výsledek tedy 0:20. Ale i skrz klepec si Zrudi zasloužil můj hlas pro nejvíc fair-play hráče. Nehrát na turnajích blitky, byl by z něj dobrý SSák.

Hra 5# - Ota (Orkz - roster) 13. stůl.
Na poslední hru se už konečně přesunu tam, kam jako Stará Sračka patřím - třetí lajna stolů. Nafasuji Otu s orky, který má "mírnou depku" z toho, jak dostal strašně přes držku od 2++ démonů.

Proto jsem i "hodnej" a nevysazuji na stůl servo skully a ani mu na hlavu nehodím orbitální bombardování, když si vyloží své tři battlewagony tak, abych musel alespoň jeden hitnout i kdybych scatteroval někam do háje. Když mi ještě přijede s motogangem přímo před Calgara tak nad tím znovu uvažuju, ale holt jsem hodnej ňouma s tím, že by to pak byla docela nudná hra.

Řežba!
Průběh hry byl jednoduchý - orci přijedou a jdeme se mlátit. Na obě strany lítá hromada kostek a hromady modelů se odendávají lopatou na obou stranách. Řežba jak sviň, co se jen tak nevidí.

I když Otu docela drtím, tak mně na konci hry docela zradí kostky. 7 savů pro combat squadu na objectivu = mrtvá jednotka. 10 savů pro Honour Gardu = 4 mrtvý. Jednotka s 1 melta bombou a 4 krak granáty potřebuje tři kola, aby zničila v CC battlewagon. Atd, atd...

Na konci hry mi zbylo asi pět mariňáků, a Otovi Warboss (warlord :( ) s jedním woundem (ale na objectivu), Mek s jedním woundem (ale na objectivu), Battlewagon s jedním HP (ale na objectivu) a lítadla.

Takže nakonec se to vyšmoulilo v moji malou prohru. Uhrál jsem 9 VP, výsledek 8:12. Což zamrzí, protože to mohla být dvacka doma...

Až při psaní reportu jsem si všiml, že Ota měl Orky hrané podle orčího detachmentu = neměl objective secured -> nemohl mi contestit objectivy. Což je blbé, protože mi tím dvě kola znemožnil lízat kartičky... Ale co, pozdě orka honiti.

V konečném pořadí jsem nahrál 36 VP, což stačilo na 26. místo z 33. Nic moc, mohlo být líp, ale na to, že jsem s tím rosterem a mojí nahraností v sedmé edici očekával že nebudu v "top 30", není to tak špatné. Když vezmu, že jsem ještě chytl dva knechty a do třetí hry byl v top 10... Spokojenost.

A co se týče SS pořadí, tak jsem 4. Jenom o 2 body za 3. Katcherem a o tři za 2. Lynxem.

Jen  tři poznatky pro organizátory turnajů (a nejen Karaku)
  1. Nenechte Shadowulfa hodnotit paint. Nikdy. I za cenu přidělování bodů pomocí generátoru náhodný čísel.
  2. Tři hodiny na hru jsou určitě lepší než dva. Ovšem možná až zbytečně moc a dvě a půl by stačily.
  3. Super Heavy na singl turnaje prostě nepatří.

Jinak turnaj byl samofajn. Zase za rok.

Comments

  1. Pěkný report, opravdu pěkný. Tři Mauleři je opravdu pěkná věc a to se ještě minulý rok hodně dlouho po vydání CHSM kodexu tvrdilo, že jsou k ničemu!

    Ale teď ke krásnému tématu Imperial Knightů. Když člověk nebere dost těžkých zbraní, tak s nimi zákonitě bude mít vždy problém, a tak prostě projdou některými armádami jako rozžhavený nuž máslem. Zlé jazyky jsou tak proti němu, protože je to zkrátka jeden silný model, ale vždy si taky za něj člověk musí zaplatit podstatné množství bodů. Za mě musím říct, že Super-Heavy na stůl patří, minimálně Knighti, dokud existují takové věci jako je WraithKnight či Riptide.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hrál jsem proti triptidě a v pohodě. Je to "hustý jak sviň", ale jde to. Knecht je prostě mimo díky ceně, invulu a stompování. S kompenzátory se to nedá srovnávat, je to někde úplně jinde.

      Delete

Post a Comment