Report z druhého Bolt Action miniturnaje

Hrající a zamyšlený Potan. Foto by Dragoth.
Teď v neděli 30.11.2014 se v Mephitu uskutečnil už druhý miniturnaj v Bolt Actionu. Tentokrát jen na 500pts, aby si mohli stavit i nováčci s menší četou a případně se dali i poskládat "erární" armády pro lidi, kteří si ještě nepořídili tu svoji.

Na rozdíl od prvního "komorního" miniturnaje se nás tentokrát sešla maximální kapacita deseti lidí!

Vytáhl jsem svůj list, který jsem postoval už dřív. Regulární poručík, tři pětičky granátníků, kulomet, sniper, sajdka a nezkušený heavy mortar. 8 Order kostek. Vcelku křehká četa, která ovšem umí hodně dakka.

Hra 1# - Mise 1 Envelopment - Marek (Němci, 5 Order kostek)

Levou stranu bráním.
Na první hru jsem nafasoval Marka s půjčenými Němci od Mariachiho. 2x velká jednotka regulárů, velitel, sniper a SdKfz222.

Hrálo se na prostředním stole - vesnička. Baráky a pole s lesy jsem na stůl stavěl před turnajem já, takže za něj může nadávat jen sobě.

Rozhodnu se vyložit na střed stolu, kde je díky domům a zídkám velmi dobrá obraná pozice.

Začíná mně chytat špatný pocit, když mi Marek všude nahodí při úvodním bombardování 2 piny a 2x dokonce i někoho zabije.

K průběhu hry není moc co říkat - Marek se se vším vyloží na mém pravém křídle a postupuje 20 vojáky proti mím pěti. I když se snažím přesouvat jednotky ze středu na pravo, jde to pomalu. Navíc jedno z tří granátnických družstev se mi povede poprvé aktivovat až v 5. kole.

Urychlený přesun na pravé křídlo.
Jako obránce můžu získávat body jenom za zničené jednotky - což na tyhle malé body je docela opruz. Podaří se mi zabít jenom snipera. Pak jedny nepřátelské granátníky zredukovat na dva chlapy, ale na to se vítězná tabulka neptá. Marek nakonec do mého deploye dostane vše a autíčkem se mu podaří i ujet (protože silnice vedla ze stolu a kolové vozidlo tak ranuje krásných 48").

Pravé křídlo těsně před kolapsem.
Dostávám tedy hrozně na držku 2:13 VP, 1:4 na KP. Hrát se sedmé kolo, možná bych to stáhl na 6:9, ale stejně bych prohrál. Ovšem jak se později ukáže, ty dva KP navíc za skoro zničený granátníky a velitele by se pak hodily...

Hra 2# - Mise 5 Top Secret - Archilus/Lukáš (Finové, 6 Order kostek)

Moc pěkný stůl.
Na druhou hru jdu proti Lukášovým Finům - už jsem proti nim hrál před týdnem a jdu do boje docela skeptický. Viděl jsem, co dokáži udělat nasraní finové. Lukáš má celo veteránskou četu - velitele, snipera, MMG, 2x jednotku samopalníků a finské super lyžaře se samopaly, puškou, fanatics, samohealem a schopností outflankovat z mé hrany stoly.

K průběhu hry není moc co dodávat - hned za začátku se rozběhnu vším k silnici co je vprostřed stolu, abych mohl krýt velitele, který si jde pro objectiv - dva raněné tankisty. #ForgeTheNarrative #LeaveNoManBehind

Obě čety se nějak ostřelují a velitel se s tankisty plouží do bezpečí. Menší zvrat nastává ve třetím kole, kdy z mé hrany stolu přijedou super lyžaři a vystřílí prvně jedno družstvo granátníků a hned na to kulometné hnízdo.

Nevypadalo to dobře...
V tu chvíli jsem se docela vyděsil, protože tankisty doprovázel jenom velitel a v jeho širokém okolí byla pouze kulometná motorka a spotter od minometu... Naštěstí situaci zachránila hrdiná jednotka granátníků, která přišla z rezerv - celé 4 kola předtím totiž nedokázala hodit morálku. 2 sturmgewehry, samopal a kulomet na point blank udělali s lyžaři své - přežil jeden.

Záchrana za pět minut dvanáct.
Přeživší lyžař se však nevzdal a rozhodl se sebevražedně přeližovat boccage a zastřelil velitele samopalem na point blank... Naštěstí, hodil na hit dvě jedničky a odporoučel se od pokropení kulometem z motorky.

Hadí oči jsou hadí oči...

Tankisté jdou domů.
Jinde na stole (respektive na levé části středu) probíhá také nějaké to bojování, kde umírá pár chlapů, ale pro potřeby hry je de fakto nedůležité.

Na konci pátého kola pak smutně zjištuju, že po runu je důstojník s objectivem PALEC od kraje stolu, naštěstí Top Secret se hraje do 6. kola vždy. Takže spokojeně hned na začátku uteču a vyhrávám hru. Na KP prohrávám 2:4, ale říkám si že to je jedno, protože pomocný body stejně nebudu skrz prohru v první hře potřebovat...

Byl jsem strašně smutný z mého minometu. Celou hru střílel na snipera v ruině a pokaždé hodil o jedna méně, než potřeboval na trefu. Takže na poprvé 5, na podruhé 4, na potřetí 3, na počtvrté 2... V šestém kole jsem už bohužel nestřílel, ale bez tak bych hodil tu jedničku...

Hra 3# - Mise 4 Hold Until Relieved - El Mariachi (Američani, 6 Order kostek)

Boj u oázy.
Poslední hru mám proti Mariachimu, který nasazuje ohromnou lavinu Američanů. 2x plné jednotky 12 regelárů, 1x 6(?) regulárů, snipera, velitele, bazuku. Nechávám ho bránit - cíl je udržet železniční přejezd ve středu mapy, který bych se svými malými družstvy nedokázal udržet.

60 chlapů se bude bít o tenhle důležitý železniční pražec.
Plán je jednoduchý, vyskládám se na hřeben a budu střílet všechno co se bude blížit. Docela přímočaré, ale v reálu to bylo i účinné.

Vorwartz!
Jediné co kazilo můj plán byl příchod 12 Američanů na levé křídlo, kteří prvně zastřelili spottera pro minomet a o kolo později i odstřelovače.

Problémy přicházejí.
Na středu probíhá přestřelování, do kterého se zapojuje zbytek obou čet. Zde vyniká motorka, která epicky zabila nepřátelského velitele když přijela (nebo spíše prokličkovala mezi nepřáteli) na point blank.

Vroom, vroom motherfuckers!
Přestřelka ve středa byla i vyrovnaná, lehce se přiklánějící k mému vítězství. Věděl jsem, že to je však jen do té doby, než tam přiběhne blob nasraných Američanů zleva. Proto na ně zaměřuji minometnou palbu. Na první 6+ hit hodím 5, začínám čuchat problémy z minulé hry. V dalším kole jím však začnu a mrd, trefa! Na D3 pinů hodím jedničku, tak se začínám pomalu bát, ale na hity hodím statistických 7. Všech sedm amíků umře. Už teďka začínám být na středu opět ve hře. Ovšem, aby mně Mariachi podpořil tak si přeživších pět vojáků nehodí svoji morálku (8 s pinem) a odporoučí se ze stolu. Hitler Jugend minomet x plné družstvo Američanů 1:0.

*Ka BOOM!*
Po té už je hra de facto rozhodnuta a probíhá jenom dočišťování přeživších Američanů na středu.

*Dakka*
Hra nakonec v šestém kole končí Mariachiho wipem, když mu motorka zabije posledního bazukáře. Na KP taky vyhrávám 6:4.

Auf Wiedersehen.

Vzhledem k tomu, že jsem po první hře očekával, že se umístím v konečném pořadí někde na konci tabulky jsem byl překvapen, že jsem nakonec skončil čtvrtý! Se stejným počtem VP jako třetí, jen o dva KP méně... Blíže se už asi k žádnému diplomu na turnaji nedostanu :D Takže na jednu stranu jsem měl radost z bramborové medaile, na druhou mi bylo líto, že chybělo málo a byl doma diplomek...

Konečné pořadí:

  1. Marek - 7 VP - 13 KP
  2. Murec - 7 VP- 11 KP
  3. Aragorn - 6 VP- 11 KP
  4. Potan - 6 VP - 9 KP
  5. Bagr - 5 VP - 8 KP
  6. Queek - 4 VP - 3 KP
  7. Dragoth - 3 VP - 11 KP
  8. Cell - 3 VP - 4 KP
  9. Mariachi - 1 VP - 6 KP
  10. Archilus - 0 VP - 7 KP
Třetí Aragorn měl britské Commandos, jinak jsou na prvních pěti místech samí Němci. Na "papírově nejslabší" armybook to není špatné :)

Comments