Úprava pravidel podle BoltAction.net

Logo projektu.
Anglický fanouškovský web BoltAction.net se rozhodl nečekat až Warlord změní broken věci (což sám moc nechce) či vyjde druhá edice pravidel (což nebude dřív jak za dva roky) a rozhodl se vytvořit vlastní modifikaci pravidel, která spravuje ty nejvíc broken/nelogické věci.

Rulespack vyšel už loni na začátku prosince, ale nějak jsem potom neměl čas se tomu věnovat a ani jsem nepostřehl, že by to nějak proběhl naší českou komunitou. Tak jsem se rozhodl po přečtení udělat analýzu a přepis do češtiny.

Modifikace pravidel je určena přímo na turnaje - má proto v sobě několik bodů ke stavbě armády. Ty budu však ignorovat (protože to máme taky pohouserulováno po našom :) ) a budu se věnovat přímo změnám v pravidlech.

Tahače
Každé dělo od heavy (včetně) potřebuje tahač, aby se mohl dostat na stůl z rezerv/first wave. Protože ne všechny frakce mají levný tahač + je nutnost si koupit model, tak jsme to u nás vyhouserulovaly na "free move" na stůl.

BA.net pravidla to mají vyřešeno líp. Každé dělo si za 15pts smí koupit nějaký softskin (6+) tahač s pravidlem "slow". Tedy nějaký kůň, a podobně. Jednoduché, milé, umožňuje to vyřádit se na konverzi "tahače" a mnohem lepší řešení než pohyb na stůl zdarma.

Fixed Weapons
Většina fixed zbraní má problém, že se příliš snadno vymanévrují a nemají pořádně možnost se ukázat. Hlavně v případě kulometů (ještě, když jsou na trojnožce) je smutné, že když chtějí střílet na cíl mimo svůj "fire arc" tak se mují pohnout a natočit a pak nesmí střílet.

BA.net pravidlo to řeší tak, že fixed zbraň se při "advance rozkazu" smí natočit o 90 stupňů a pak smí střílet s -1 na hit. Nic broken a i docela logické. Navíc to dává i nějaký hratelností boost jinak tragickému MMG.

LMG
Lehký kulomet pro družstvo je prostě předražený a de facto nic moc neumí. Za příplatek 20 bodů mají dva panáčci jeden výstřel na víc a zvetšený dostřel o 6"... Což proti takovým STG či BARům za 5pts je směšné...

BA.net řeší problém se slabým kulomet jednoduše. Všechny LMG stojí v základu místo 20 jen 5 bodů. Jednoduché, prosté a přitom účinné.

Vozidlové plamenomety
Strašným zabijákem jsou vozidlové plamenomety, které smažou veteránské družstvo mávnutím proutku přes půl stolu...

BA.net to řeší jednoduše - vozidlový plamenomet se chová naprosto stejně jako ten pěchotní. Takže furt je silný a nepříjemný, ale není to až taková OP imba chujovina.

Z haklu je dokonce už použitelné vozidlo! A chová se konečně i jako reálný hakl!!!
Obrněné transportéry a jejich zbraně
Strašně smutnou věcí v originálních pravidlech je fakt, že ze zbraní na transportním vozidle se smí střílet pouze tehdy, když má na palubě posádku. Což vede buď k smutným situacím, kdy hakl po vysazení panzer granátníků jen smutně stojí v poli jako kretén, či "lidové tvořivosti" kdy se transportního kulometu ujme poručík či medik. A oboje není zrovna košer...

BA.net to řeší jednoduchým house rulem, které jsem koukal platí i tak ve spoustě herních klubů po světě. Transport s armorem 7+ (tedy hakl, M3 - ne náklaďáky či jeepy) smí během hry vystřelit jednou zbraní, i když nemá na palubě žádnou posádku.

Obrněné transportéry a piny
Další smutnou věcí bylo, že změny pin systému vozidel z Tank War, který se promítl i do faqu, byla vyhnechána vozidla s open-topped pravidlem - tedy všechny transporty.

Když transportér s armorem 7+ (tedy opět NE náklaďáky) má dostat pin ze small arms fire (to je důležité, jen small arms - na heavy zbraně jej dostává stále automaticky) hází si kostkou jestli pin ignoruje či ne na stejném principu, jako si na všechny zbraně hází tanky.

Tedy, když má Regular hakl dostat pin ze small arms, tak si hodí kostkou a na 4+ ho ignoruje a žádný nedostane. Veteránský transport ho ignoruje automaticky a inexperienced ho zase automaticky stejně dostává (tedy je to v jeho případě při starém).

Tedy už se nestane, že veteránský obrněný transportér se lekne toho, že po něm vystřelí opodál stojící medic z pistole...

Posádka v obrněných transportech a piny
Stejný princip funguje pro převáženou posádku. Regulérní posádka na 4+ piny ze small arms do vozidla ignoruje, veteráni je ignorují automaticky a inexperienced je dostává automaticky.

Pravidla ke stáhnutí v originále zde.

BoltAction.net úpravy jsou dle mě opravdu dobré, jednoduché, ale velmi výrazně mění hru k lepšímu. Vozidlové plamenomety už nejsou tak broken, má cenu kupovat LMG a dávat jednotku do transportů. Pravidla pro koňské tahače a možnost pivotu a střelby pro fixed zbraně už je jen takový bonus.

Líbí se vám tyto úpravy? Pokud ano, bylo by fajn, kdybyste se vyjádřili a podle toho by se začali hrát i u nás na turnajích. Už jsem se o tom s Mariachim i bavil, že by se mohli v Mephitu vyzkoušet...

Přeci jen, zatím nemáme s house rules na turnajích žádné problémy a několik jich spokojeně používáme.

A prosím, pokud jste to dočetli až sem, vyjádřete se ve spodní anketě. Ať je názor komunity hezky na jednom místě a ne roztroušený po částech na Hofylandu a Facebooku.


Comments