Wednesday, 3 August 2016

Alien vs Predator: The Hunt Begins - Změny v pravidlech 2.0


Tak jsme se dočkali paní Mullerová. Trvalo to asi rok, ale Prodos ofaqoval AVPčko a rovnou místo faqů předělal pravidla na verzi 2.0. A neudělal to zrovna chytře, protože nedodal seznam změn či předělané pravidla v samotném textu nějak barevně či kurzívou neodlišil...

Na začátek musím říct, že se nezměnila základní mechanika hry. Což je vlastně dobře, protože samotná mechanika (až na pár věcí co potřebovali FAQ než předělat) byla dobrá. Tedy to jsou vážně jednotlivosti, které ani nemá cenu vypisovat, protože jsou to drobnosti.

Jedinou výraznější změnou mechaniky je fungování obyčejného koridoru pro marináky, kteří dostávají bonus (respektive dávají postih pro nepřítele) -2CC a -2RS místo původního -4CC, což má imho i větší využití.

Problém je, že se občas mírně posunuli některé věci, které teď budou dělat zbytečně bordel. Třeba aliení Acid Blood. Doteď stříkala jen na 1-5, což bylo sakra málo. Tak to ve verzi 2.0 změnili na 1-6! OMG, taková změna! #WOW Která stejně herně moc rozdíl neudělá, ale bude dělat bordel, protože teď je jedna verze pravidla v novém PDFku, v tištěných pravidlech a na referenčních kartách k modelům...



Co je fajn změna, je konečně vyjasnění jak se mají třeba pořádně hrát strategické karty, jak střílí plamenomet skrz svoje jednotky či šachty, statistiky na plivání kyseliny, kolik AP je Sentry, atd.  To jsou ale věci, kterých si sami všimnete, když se při hraní zaseknete, jakže se to má hrát...

A některé změny jsou prostě přímo v rozporu s původními pravidly, ale více logické. Třeba aliení climbing claws už fungují, i když je v chodbě nepřítel či predátoří "miniatomovka" se třeba někdy spustí a dokonce i někoho zraní! *potlesk*


Zajímavostí je i nová schopnost pro snad všechny vetřelce. Jednak kromě drápů dostaly statistiky pro ocas a za dva akční body můžou zaútočit obojím! Tedy se jim zdvojnásobí bojový potenciál v CC.

Co je jenom škoda, že tyhle změny či nové skilly prostě už nekorespondují s referenčními kartičkami, které jsou takové zbytečnější teď...

Jinak i referenční tabulky statistik jednotek v Rulebooku dostaly menších změn a imho jsou přehlednější, hlavně co se týče zbraní, kde v tom v původní verzi byl trošku bordel.

Co je asi nejdůležitější než po této "implementaci FAQů" je pak změna samotného balancu samotné hry pro advanced play a i kampaň. Kampaň má změněné některé mise (nelze říct, jestli úplně k lepšímu) a omezila počet Predátorů na dva, aby to bylo vyrovnanější.


Teď se dostaneme k té nejdůležitější součásti 2.0 a to je totální překopání bodového systému pro stavbu vlastní armády. Některé jednotky byly totálně levné, jiné předražené k nehratelnosti. Tomu je konec! A navíc se i mírně zlepšil grafický styl této části, které je o dvě třídy přehlednější.

Jediné co zůstalo je "Force Organisation Chart", který limituje počty jednotek a nutí povinné HQ, které je v tuto chvíli (hlavně díky absenci modelů) pro takovou marínu vážně blbou podmínkou.

Teď už řeč čísel. Mariňák ze s 10 bodů přesunul na 19, W-Y commandosák z 35pts šel na 30pts a přišel o free smart guny. Zajímavé je sundání sentry gunů z 35pts na 9! Asi chtějí v Prodosu podpořit prodej nového kitu. A mariňáci konečně dostali i pravidla pro hraní Lynn a Arnolda. Mariňáci však byli rozhodně cenově strašně podcenění oproti ostatním frakcím a proti zdražení základní jednotky na dvojnásobek nelze prostě NIC namítnout.

Alieni zase u některých jednotek trpěli tím, že zase byla bodově strašně předražené. Nejvíce na tom vydělala královna, která z 275pts spadla na pouhých 94pts a víceméně skoro všechny jednotky šly cenou hodně dolů. I Stalker už je hratelný, když místo 15pts stojí 6! Jediné co šlo body nahoru je tak Warrior, který z 22pts šel na 24pts, ale zase se ze supportu přesunul do troop! Takže pořád je jeho zdražení pro vetřelce boost. A možnost vlastně hrát celowarriorskou armádu.


Predátoři jsou víceméně stejní. Vypadla vlastní kolonka pro ženskou predátorku (která byla totálně zbytečná, že ano) a co dostalo citelnou slevu je Berserk (z 125 -> 78) a Hellhoundi, kteří jsou konečně hratelní, když z 20pts spadl na krásných 6!

Z Advanced pravidel vypadla možnost stavět si custom hrdinu, ale to je možná dobře, protože ta pravidla stejně byla hrozně retardovaná...

Až na změnu s koridorem je závěrečná referenční stránka stejná jako to ve staré papírové verzi pravidel, takže ji můžete bez výčitek používat a není nutné ji znovu tisknout.

To je snad všechno podstatné, i když je mi jasné, že jsem určitě něco zapomněl.  Musím říct, že verze 2.0 je o několik tříd lepší, než původní pravidla. Advanced play už je doopravdy hratelné s vnitřním balancem ve stavbě jednotek a ofaqování (či změny k lepšímu) některých sporných věcí hře jen prospělo.

No comments:

Post a Comment