Moje první hra v Battlefleet Gothic


Tak jsem s Dragothem konečně zahrál BFG, když už jsem si nakoupil ty modely od Dejva. Sice jsem si s ním chtěl zahrát už nějaký ten měsíc, ale holt co člověk nadělá, když Dejv chodí na poštu tak daleko, když mu to tak trvalo.

Jelikož jsem se toho nebál, tak jsme si rovnou zahráli bitvu s mojí kompletní flotilou na 1800pts. Což nakonec možná nebyl tak dobrý nápad...

Základní mechanika hry je vcelku v pohodě na naučení a není to nic světoborného a komplikovaného - lodě mají statistiky na pohyb a na zbraně, zbraně střílí a zraňují vůči armoru lodi, jdou dělat úhyby, vypouštět torpéda, letadla a nějaké další srandy a komplikace.

Přesto jsme u hraní velmi brzo zjistil, že slavná "gunnery tabulka" je docela otravná brzda a hledání v ní hru docela zpomaluje. Docela dost. Jinak by mi to i přišlo jako relativně svižná hra.

Protože kromě listování v tabulce to je fakt docela příjemně odsýpající gamesa. Ale i tak nám bitva trvala nějaké čtyři hodinky, což je dle mého vážně opravdu moc a příště zkusíme spíše 1250pts. Moje představa, že se to asi hraje na stejné body jako W40k nebyla správná a Dragoth mi vysvětlil, že 1800 už je jako velká bitva. Tak uvidíme co příště na menší body, protože takhle je to vypadalo jako hrozně čas žeroucí hra.


Většinou si člověk uvědomí spoustu věcí až při hraní, kterých si při mathammeru nevšimne, stalo se to i mně ted. Poznal jsem i z papíru, že marína není moc "přestřelovací" flotila a musí se hrát na CC uvnitř lodí. Ovšem moje představa hraní na hromady bordážních torpéd a thunderhawků vzala rychle za své. V průběhu bitvy nebyl vůbec čas přebíjet Strike Cruisery a tak jako "letadlovka" sloužila jen Battle Barge, která však zase díky tomu nemohla mít reroll na střelbu... Takže i když úvodní salva dvaceti čtyř bordážních torpéd a dvanácti thunderhawků vypadala vcelku impozantně a i něco dělala, už se mi ji nějak nepodařilo zopakovat a hádám, že to nebylo jen mnou.

Stejně tak jsem si myslel, že teleportování je snazší a ne, že za celou bitvu ani jednou neodteleportuji svoje terminátory, které jsem si draze přikoupil...

Stejně tak na mě ordance nepůsobili na papíře tak moc křehce. Ale možná je to taky tím, že Dragoth to umí naházet.

Ale jednu věc jsem z papíru odhadl přece jenom dobře. Strike Cruiser se rozpadne hned poté, co se na něj zle podívá nějaká opravdová loď.

Vzhledem k tomu, že moje flotila je ve stavu "rozebraná, at se nepoškodí při stěhování, po jehož absolvování se jí budu věnovat" tak ani není moc fotek, protože nebylo moc co hezkého fotit...

Clash na midu.
Tak či onak si mám však v plánu jistě BFG zahrát někdy v brzké době znovu. Třeba už i budu lépe vědět, co dělají soupeřovi lodě.

Comments