Velikonoční Bolt Action turnaj na 1250pts


Tak jsem byl o víkendu po roce a půl (to letí!!!) na Bolt Action turnaji, který mezitím i změnil edici, kterou jsem si zatím stihl zahrát dvakrát. Ale tak neznalost pravidel ještě snad nikoho nezabila!

S novou edicí jsem se rozhodl i přehodnotit svoji armádu a odložit alespoň na čas panzergranátníky na poličku a vyrazit s něčím jiným.
German Reinforced Platoon 
Veteránský Poručík, dva kamarádi a trojice Sturmgewehrů
Medik
Ju 87 Stuka 
10x Volkssturm, 4x Panzerfaust, kola
10x Volkssturm, 4x Panzerfaust
9x Waffen SS, 2x LMG, 3x AR, 2x Panzergaust, NCO s SMG, Fanatics
6x Waffen SS, 2x LMG, NCO s SMG, Fanatics 
MMG team
Sniper
Panzerschreck
Heavy mortar, spotter 
Motorka s kulometnou sajdkárou
StuH 42 
Celkem 13 order kostek

Hra 1# - Bagr - Sověti - Point Defence

Na první hru mám Bagra a jeho sovětskou prasárnu (orly? 16 order kostek a snad 4 jednotky se samopaly, co umí deploy do prostřed stolu) ve městě. Stůl vizuálně pěkný, ale ničící všechnu dalekonosnou palbu tím, že jsou tam budovy co kazí palebné pole. :D

Bagr vyhrává roll off a nechává mě bránit. Což byl zajímavý tah, vzhledem k tomu, že jsem měl nemobilní armádu a nikdy bych tak nemohl pořádně dojít k jeho základně, natož ji dobýt.


Inu k popisu bitvy není moc co říct - já stojím a střílím Sověty, kteří na mě nabíhají a prostě nějak neubívají. Jediný kdo nějak stojí za zmínku je hrdinné družstvo šesti ssmanů, kteří na začátku hry vyběhli do budovy, kterou obsadili infiltrující sověti, dům vyčistili a pak z oken vystrčili kulomety a zadržovali rusy do posledního muže, který bitvu přežil.  A pak se vyznamenala Stuka, která zničila nepřátelský tank, který mohl teoreticky hrou docela zamíchat.

Končíme na časový limit v pátém kole. Bagr mi obsazuje jeden objectiv, já si stále držím dva, takže remíra 3:3 a 4:1 na KP.

Hra 2# - Jerry - UK - Top Secret

Na druhou hru dostávám Jerryho, který má záplavu veteránské pěchoty a Cromwell. Hrajeme Top Secret, kde je objectivem socha Vůdce v nadživotní velikosti, kterou německá armáda rozhodně nemůže nechat padnou do rukou spojenců!


Jelikož hra začíná herně v noci, tak se oba prostě rozbíháme na střed stolu připraveni zabrat objectiv co nejdříve, než po sobě budeme moct začít pořádně střílet. Když se rozední, spustí se velké dakka, kde se navzájem masakrují britští a němečtí veteráni mezi sebou. A v tom víceméně nikým neotravován si poddůstojník volksturmu sbalí na záda sochu vůdce a utíká s ní pryč z mapy. Ve 4. kole vymalováno :)

Prcháme s vůdcem!
Hrdinou jednotkou hry je nejspíš Jerryho Cromwell, který dokázal přežít z point blanku dva zásahy s panzerfaustu, dva zásahy z panzerschrecku a zásah napřímo do boku od houfnice ze Stuhu! Tou dobou měl sice už tank zaseklou věž, odešlý motor a posádku značně posranou až za ušima, ale stále držel!


Ale až když se na něj však zastřelil minomet, tak to posádka zabalila a šla domů na čaj. No, jelikož Volkssturm dokázal ze stolu evakutoat vůdcovu sochu, tak pro Německo výhra 4:2 a 7:3 na KP.

Hra 3# - Mariachi - USA - Sectors

Na poslední páteční hru dostanu Mariachiho tankovku a hraní sectorů - což si říkám, že s jeho mobilní armádou bude docela krušné. Na svoji mobilitu sází i Mariachi a tak na stůl vykládá jenom kulomet, minomet a M10. Naštěstí mě podržela štěstěna a kostky! :D Američanům se nezhmotnilo přípravné bombardování a moje mu dokázalo zkušeně (aka šest na "hit" tabulku, šest na penetraci a čtyřka na výsledek!) vypařit M10 ještě před začátkem hry!


Jelikož jedna strana stolu je de facto pole a kolem "zóna smrti" a druhá silnice krytá bokáží, stává se ze hry docela rychle starý dobrý clash na midu!


Už nevím jak se to děje, ale postupně Mariachiho mažu a v pátém kole má stole poslední tři polomrtvé jednotky, které stojí proti asi 2/3 mé armády. Naznáváme, že jelikož se můžou hrát ještě další dvě kola a moje drtivá výhra a zjevně i ten wipe je neodvratný, tak to Mariachi pokládá. Masakr 5:1 a 12:4 na KP.

Hra 4# - Máre - UK - Demolition

Na poslední hru dostávám Marka a jeho brity, kteří mě děsí dvěma tanky - Mají Firefly, který mi dokáže smazat Stuh i veterány mrknutím oka (který ocas jí dal HE3" !) a proliletadlový Crusader, který by mi konečně mohl sestřelit Stuku!


Oba si dáváme objectiv na střed stolu, vyložíme se tak nějak rovnoměrně naproti sobě a jedinou specialitou je, že Mára se rozhodne strategicky oba tanky vyložit na kopec v rohu stolu, odkuď vidí na většinu stolu a přehlédnou i bokáže, co by jinak kryly moje jednotky. Dobrý tah, dobrý.


Takže v druhém kole zcela bez přemýšlení vydávám Stuce "all in" rozkaz zničit tank hill - nachystaýn Crusader v  ambushy míjí štuku, štuka nic neudělá crusaderu a letí pryč. #Cripplefight Firefly mi následně odpaří Stuh dříve, než stihne cokoliv udělat a já začínám mít pocit, že jsem dohrál...


Naštěstí minimot zase dokáže zahaluzit a vyřazuje Firefly! Kluci malí ušatí pak museli po hře dostat o Adolfa kyblíček železných křížů. Následně probíhá přestřelování po celém stolu a napínavé přelívání síly mezi oběma stranami. Naštěstí pro mě prodlužejeme do šestého kola a moji poslední tři SS veterání dokáží doběhnout k nepřátelskému objectivu, odstřelit fausty Crusader a přežít odvetnou britskou palbu!


Čímž chlapci přinesli Říši výhra 4:2 a 9:7 na KP. Ale poslední hra byla asi nejtěžší na celém turnaji - Mára se dobře vyložil i to poměrně dobře zahrál a kostkovou smůlu si vyházel už v pátek.

Inu, remíza, masakr a dvě výhry mě posílají na první místo jak mezi Osou, tak v celkovém pořadí. A v porovnání s ostatními mám i neuvěřitelné číslo zabitých jednotek na Kill pointy, které netuším jak se mi povedlo nahrabat. :D

Celkové pořadí
1 Potan - 16vb/32kp GER 
2 Bagr - 15vb/18kp SSSR
3 Snorri - 13vb/18kp GER
4-5 Mariači - 11vb/24kp USA 
4-5 Aragorn - 11vb/24kp ITA
6 Mára - 11vb/21kp UK
7 Jerry - 10vb/12kp UK 

8 Alex - 9vb/13kp GER
Tak snad se na další turnaj v Boltech dostanu zase dřív jak za půl roku :D

BTW: Neměl jsem sebou foťák, ale jsou fotky od Aragorna a Mariachiho.

Comments