Tuesday, 9 February 2016

Bolt Action - Co přinesl nový FAQ


Před týdnem vyšel nový FAQ pro Bolt Action. Pojďme vypíchnout ty důležité změny. A že jich dle mě je ve FAQu nejvíce od doby, kdy se měnilo pinování tanků kvůli Tank War.


Obecná pravidla
První výraznou změnou je, že snipeři už smějí při advance střílet. Doteď to RAW vedlo ke komické situaci, že sniper bud měl mířenou střelu skrz Fire či si prostře nikdy nevystřelil. Je to milá věc, která však asi nějak výrazně hry neovlivní.

Kavalérie přišla o bonusové útoky na vozidla. Už proti nim dělá jeden útok jako pěchota a jejich bonusový útok platí jen proti jiné pěchotě. Chápu důvod proč, ale jelikož jsem chtěl jízdu s AT granáty hrát, docela mě tato změna pravidel mrzí. ::D V zahraničí, kde bylo i běžné vidět celojízdní armády to bude velká změna, českou metagame asi nijak neovlivní - protože mám pocit, že jsem v republice stále jediný, kdo nějakou jednotku jízdy má.

Platí možnost se skrz bonusy dostat k autohitu. Takže sniper co střílí na blízko je schopný se dostat na hod 1, který je prostě automaticky. Je vtipné, že si tenhle FAQ odporuje s pravidly v Tank War, které mají více možností bonusů a proto tam je explicitně řečeno, že jednička je vždy neúspěch, ale co už. Třeba to zase časem ofakují. ::D

Pro deploy platí, že spotter a jeho dělo/minomet se berou jako jedna jednotka, protože mají jednu kostku. Sice si to taky trošku odporuje (respektive bylo to sporné) s předchozím výkladem, ale aspon v tom už je jasno.

Hezké je pravidlo, že jde hrát už plně jízdní četu. Pokud máte v četě alespoň jednu jednotku jízdy, tak každý HQ model si smí za 5pts koupit koně. Což kromě velitelů je i medic či observer...

I když jsme si to o houserulovali, už je to oficiální - Ambush jednotka smí střílet na vozidlo u recce escape.

Takové pravidlo/nepravdilo je, že pokud se s protihráčem dohodnete, tak je možno hrát poloautomatické pušky napříč armádami podle pravidel pro americkou M1 Garand. Jako přiznám se, že tohle pravidlo mi přijde totálně vyhrabaný a nechápu jeho zařazení. Kdo se "chtěl dohodnout" tak to udělal a tohle neřeší nic... Měli spíše dát určitým jednotkám možnost si třeba za 1pts nechat upgradovat pušku... Ale teoreticky to otevírá možnost k tomu, že druhá edice pravidel co vyjde na podzim, už bude mít zbraně rozdělené na semi-automatic a bolt action.

Armies of Germany
Němci konečně dostali možnost si na velké kočky namontovat kulomet, který bych odjakživa k nim dodávaný v krabici, ale herně nebyla možnost si jej zaplatit. Akorát stojí nemalých 15pts a nejsem si plně jist, jestli za to stojí...

Dále konečně někoho ve Warlordu napadlo, že by mohli napsat co jsou přesně "obrané pozice" v "obraných late war četách". Teď už víme, že to je jeden bunkr x až dvoje zákopy x až čtvery ostnaté dráty/tank traps.

Z nějakého nepochopitelného důvodu bylo panzerfaustům sebráno pravidlo "tank hunter" a jediné co v CC dělá je, že není nutno si házet Tank Fear test.

Armies of Great Britain
Britové si nově za 25pts smějí na Shermany montovat rakety :)

Kdo už FAQ četl sám, tak si jistě všiml, že jsem se nevěnoval všem změnám, protože valná většina z nich byla jen klarifikace či zpřehlednění dosavadních pravidel z rulebooku a tak de facto nepřinesla nic extra nového.

Přiznám se, že mám z tohohle FAQu takový rozporuplný pocit. Přineslo to některé fajn věci, ale i zbytečné nerfy (koně, panzerfausry) či potencionálně zbytečný zmatek s puškami.

No comments:

Post a Comment