Friday, 21 November 2014

První dojmy z Dragon Age: Inquisition


Dneska vyšel třetí díl Dragon Age a i když jsem se všem rumorům a PR kecům vyhýbal (protože posledně Mass Effect 3 ending happened), nakonec jsem těsně před vydáním naskočil na hypetrain a rozhodl se vstát brzo "ráno" a zahrát si, než budu muset odpoledne pryč.

A jako #GoodGuyPotan se musím podělit o zážitky s těmi méně štastnými jako já!

Stihl jsem nahrát nějak 4-5 hodin, takže pořád relativní začátek hry, ale něco se přeci jen dá vykoukat i z toho.

Inqistion začíná tak jako většina jejich trailerů. Něco se děje a najednou BUM otevře se obloha a začnou se rojit démoni. A ve stylu předchozích dílů se k tomu připlete chudák "bezvýznamný" hlavní hrdina, který je shodou náhod klíčem ke všemu.

Bez spoilerů se příběh vyvíjí zatím dobře, zajímavě a stihl mít už i nějaký ten zvrat. Postavy jsou (jak je u Bioware zvykem) super prokreslené a interakce je jako v předchozích hrách.


Co mně nakrklo hned v úvodu je, že už nejde jako v předchozích DA či KO(TOR)ECH chodit pomocí držení obou myšítek a pohybovat se tak jde pouze pomocí klávesnice. Pro někoho prkotina, pro mně to byla krutá rána mé lenosti neb se u hraní nejde vyvalit, ale člověk musí sedět, aby mohl dosáhnout na klávesnici.

Předělaný je i soubojový systém, který už není "pseudo tahový", ale útoky probíhají mačkáním levého myšítka. Chce si na to zvyknout, ale není to žádná tragédie. "Taktický mód" jsem zkoušel, ale nějak jsem mu na chuť nepřišel. Je takový zmatečný a jeho interface až moc smrdí konzolema.

Co konzolí nesmrdí je opravdu super grafika, která bere dech. Obličeje postav, textury, efekty - všechno je prostě krásné a hra umí vykreslit nádherné scenérie. Bohužel je tu problém s padáním, kdy hra má tendenci crashout při rozhovorech. Nechápu proč zrovna při nich a ne něčem, co je "náročné", ale ani update ovladačů nepomohl.

Přes můj předchozí skepticismus díky problémům v beta verzi nakonec Dragon Age Keep zjevně zafungoval a vypadá to, že import savů dopadl v pořádku.

Spravování inkvizice a "strategický" inferface je pěkně udělaný, docela hodně se podobá Assassin's Creedům a feel "jsem ve válce" se povedl mnohem líp než v Mass Effectu 3.

Jan Skrzetuski chce svého koně!
Editor postavy je povedený a opět nejde udělat ošklivýho chlapa, pokud se člověk echt nesnaží. Akorát jako vždy je problém s vlasy... S minimálním úsilým se mi podařilo udělat hlavní postavu tak, aby vypadal jako herec Michael Zebrowski když hrál Jana Skrzetuskiho v Ohněm a mečem.

Docela i zapadne, protože obecně mi přijde, že DA se přesunulo s "těžkého fantasy středověku" plného těžkých plátových zbrojí do pozdějšího období, kdy i heavy armory vypadají, že by opravdu šly nosit. Nejen na nich, ale i normálním oblečení je vidět větší příklon k realismu oproti předchozím dílům někam k úrovni Zaklínače 2.

Zatím jsem pořád na začátku (tvůrci slibují 20-40 hodin hlavního příběhu a až 150+ hodin dalšího hraní), ale jsem nadmíru spokojen. Po tom, jaký debakl pro mě byla Dragon Age II je tohle balzám na duši. Snad se to nepokazí na konci jako ME3.

#SWAGcup.
Jo a Xzoňácký hrneček má SWAG level over 9k, ale je spíš na ozdobu než pití. Fakt blbě se z něj pije díky tomu, že kovová zóna je fakt malá a cucat resin není zrovna ono. A i když ucho jako drak je strašně sexy & cool, tak tam není moc prostoru na prsty a já tam narvu jenom dva -> nedrží se to moc dobře. Ale na poličku pěkný :D

4 comments:

  1. Z hrnku si pije super !!

    ReplyDelete
  2. Nejlepší byl ten závěr :D

    ReplyDelete
  3. Já to o Vánocích asi vyzkouším. Hrál jsem jenom jedničku a to nebylo až tak špatný. Tak jsem zvědav, kam se to posunulo.

    -Dragoth-

    ReplyDelete
    Replies
    1. No, je to už úplně někde jinde :D

      Delete