Od té doby co krachlo THQ, které mělo od GW licenci na hry ze světa W40k, se vyrojila spousta, ale spousta čtyřicítkových her. Akorát většina jako primárně kravina na smartphone a dle toho i (ne)dopadly. Ovšem Armageddon je první hra od pádu THQ, která opravdu za něco stojí!
Armageddon je hexová tahovka ve stylu starých klasik jako Panzer General - žánr, který se už dneska moc nevidí. Duch starých časů na člověka zavane a kromě Panzer Generalu si vzpomene i na jinou klasiku - Final Liberation.
Ve hře je až neuvěřitelný počet jednotek - skoro vše co si člověk vzpomene pro IG, SM i orky. A to nejen GW modely, ale i technika od Forge Worldu a i nové hračky z Codexu: Astra Militarum jako Wywern.
Takže je možné nasadit všechno od milic, conscriptů, regulárních gardistů, jizdy, ratlingů, pár desítek typů Leman Russe, až po titány! Stejné to je i marináků o orků. Jednotek je opravdu několik set a nenapadá mně nic, co by ve hře nějak chybělo.
Jediná škoda je, že titáni/stompy a podobné věci pořád na mapě zabírají jeden hex a jsou jenom o něco větší než "obyčejné jednotky". Nevynikne tak jejich "epičnost".
I když grafika vypadá poněkud retro, samotné modely jednotek jsou pěkné, stejně tak efekty. Ale tak hexové tahovky se nehrají primárně kvůli grafice...
Kromě mulťáku, scénářů a tvorby vlastních misí je hlavním zdrojem zábavy kampaň rozdělená na tři akty zabývající se třemi fázemi bojů během druhé války o Armaggedon. Hra mezi misemi vypráví i jakýsi příběh, která se však řídí do detailů průběhem války jak byl popsán dávno ve fluffu. Někdy dá i hra možnost hráči zapojit se do konverzací s velením a vybrat si tak mezi dvěma různými misemi. I.e. bránit pozice x podniknout protiútok, etc.
Armaggedon se povedl a mezi těmi rychlokvaškami vynikne. Na člověka dýchne duch starých časů a objeví se starý syndrom "tak ještě jedno kolo a pak to vypnu."
Více takových W40k her a méně Plants vs Orkz.
BTW: Hra zatím vyšlan na PC a chystá se verze na iPa(i)d. Předchozí hry Slitherine měli k tomu často i android verze, tak snad se to dočká i Armageddon.
Ovládání celé hry je zařízeno jenom pomocí levého tlačítka myši, takže na tabletu by měla jít hrát naprosto v pohodě.
Armageddon je hexová tahovka ve stylu starých klasik jako Panzer General - žánr, který se už dneska moc nevidí. Duch starých časů na člověka zavane a kromě Panzer Generalu si vzpomene i na jinou klasiku - Final Liberation.
Ve hře je až neuvěřitelný počet jednotek - skoro vše co si člověk vzpomene pro IG, SM i orky. A to nejen GW modely, ale i technika od Forge Worldu a i nové hračky z Codexu: Astra Militarum jako Wywern.
Takže je možné nasadit všechno od milic, conscriptů, regulárních gardistů, jizdy, ratlingů, pár desítek typů Leman Russe, až po titány! Stejné to je i marináků o orků. Jednotek je opravdu několik set a nenapadá mně nic, co by ve hře nějak chybělo.
Bojiště. |
I když grafika vypadá poněkud retro, samotné modely jednotek jsou pěkné, stejně tak efekty. Ale tak hexové tahovky se nehrají primárně kvůli grafice...
Kromě mulťáku, scénářů a tvorby vlastních misí je hlavním zdrojem zábavy kampaň rozdělená na tři akty zabývající se třemi fázemi bojů během druhé války o Armaggedon. Hra mezi misemi vypráví i jakýsi příběh, která se však řídí do detailů průběhem války jak byl popsán dávno ve fluffu. Někdy dá i hra možnost hráči zapojit se do konverzací s velením a vybrat si tak mezi dvěma různými misemi. I.e. bránit pozice x podniknout protiútok, etc.
Titán! |
Více takových W40k her a méně Plants vs Orkz.
BTW: Hra zatím vyšlan na PC a chystá se verze na iPa(i)d. Předchozí hry Slitherine měli k tomu často i android verze, tak snad se to dočká i Armageddon.
Ovládání celé hry je zařízeno jenom pomocí levého tlačítka myši, takže na tabletu by měla jít hrát naprosto v pohodě.
Comments
Post a Comment