První dojmy z The Witcher 3: Wild Hunt

Tak podobně jako u Inquisition jsem se rozhodl, že se musím rychle podělit o zážitky ze začátku Zaklínače 3 s těmi méně štastnými [časově vytíženějšími].

Inu první zásek mi nastal už před samotným hraním. Hra samozřejmě umí importovat rozhodnutí z předchozího dílu, ale má k tomu jednu podmínku.

Musí si myslet, že je nainstalovaný Witcher 2, neb savy bere jen ze složky se hrou a nejde je tam jinak doimportovat. Naštěstí to popisuje manuál i s adresářem, do kterého se mají vložit.
Jediný problém je, že to vyjede jen seznam savů a neukáže před potvrzením nějaký seznam rozhodnutí, které v sobě ten save má. Je tedy možnost si importovat nesprávný. V tomhle tedy Zaklínač velmi zaostává od konkurence v Bioware...

Po zapnutí na člověka vybafne stejně jako u druhého dílu krásná grafika. Opět jsou to nádherné grafické orgie, s kterými se nemůže moc věcí měřit.


Co byl pro mě trošku šok je citlivost ovládání. Nějakou chvíli mi trvalo se naučit s Geraltem sprintovat tak, aby pořád nenarážel do věcí či někam napadal.

Na trošku změněné ovládání člověka připraví dobře udělaný ingame tutoriál, který rychle člověka zasvětí do změn. Jediný problém v něm je bug, který už dvacet minut po startu hry dokáže znemožnit pokračování. Když tutoriál říká, že máte na kotoul mačkat alt, chce to mezerník. Blbost, ale jde se na ní zaseknout...

Ale to byla zatím tak jediná vada na kráse. Jinak je zatím fakt vše super. Ale fakt vše.

A hra doopravdy zatím vypadá, že bude vážně sandbox. Ale opravdový sandbox ve stylu TES, než ten pseudo co předvedl poslední Dragon Age.


A sandbox si žádá koně, který se také povedl výrazně lépe než v tom Dragon Age. Ovládá se podobně jako v Assassin's Creed (což mě i vyhovuje) a jde z něj bojovat. Dokonce je tu i zajímavý prvek, že kůň se může poplašit z příšer. Hezké.

Ale nejlepší feature co kůn umí je "autonavigace". Když jste na cestě a držíte tlačítko pro cval, tak kůň jede prostředkem cesty furt po trase a nemusíte se zatěžovat jeho řízením.

Kromě těchto vychytaných věcí je ve hře i spousta menších blbostí, které však potěší. Za mě v tomhle vede fakt, že postava se konečně rozhlíží společně s kamerou! Takže když se podíváte kamerou doprava, Geralt tím směrem otočí hlavu. Naprosto zbytečná věc, ale potěší.

Obecně snad všechno v té hře mě zatím potěšilo. Grafika, hratelnost, atmosféra...  Jsem zvědavý, co přijde dál.

Zatím z toho mám mnohem lepší pocit než z Inquisition... A to jsem byl tenkrát sakra nadšený!

Comments