Warhammer 40k - Turnaj Ratisbona Masters 2018


V rámci příprav na ETC jsem se rozhodl vzít polovinu týmu (Torapa s Katcherem) a místo bezvýznamného kombaření na OC vyrazit do Bavorka na jejich mistráček.

Na místě nás s Katcherem čekalo překvapení, že část účastníků si vybavujeme z Prague Open a kupodivu oni si i pamatují nás a kluci němečtí se k nám dokonce i hlásí a chtějí si povídat. Díky tomu se dozvídáme, že s 42 hráči je tohle na Německé poměry jako obří a prestižní akce, protože jsou zvyklí mít na akcích do dvaceti lidí. Pro nás z Čech zvyklí na miniturnaje v OD s dvaceti lidmi či Magor Rift/VxT kde se přihlásí čtyřicet lidí za půl dne otevřených přihlášek docela šok.

Další šok je, že v Německu je běžné, že na normální turnaj dorazí zhruba polovina lidí, kteří se přihlásí. Takže nastalá situace, že nakonec dorazili všichni je naprosto výjimečný stav.

Můj list je prostý - 4x Custodí Jetbike kapitán, -1 na hit vlajkonoš, 3x3 troop custodi, jedna trojička bajek doplněné o Celestínu, dva asasíny a pět samostatných akolitů na držení objectivů.


Hra 1# - Katcher - Race to victory (klasik kartičky)

Shodou osudu a haluze na první hru dostávám Katchera a jeho Tauí gunline stavěnou okolo tří nabuffovaných riptides. Katcher má i první kolo, ale naštěstí Tau balistiku hrozně kriplí moje vlajka na mínus na hit, který společně s tím, že první kolo hážu saves jako bůh způsobuje, že katcherova otevírací salva vlastně nic neudělá.

Následně do něj nabíhám a hrozně frézuju, kdy v pátém nemá Katcher na stole de facto nic kromě riptides. Ovšem já je hrdinně charguji, katcher mi zabíjí jednoho kapitána v overwatchi, já těmi co doběhnou nic neudělám. Navíc jedna riptida i zašlápne kapitána. Katcher následně začne hru obracet a prodlužujeme snad také do sedmého kola. Za poslední dvě kola můj obří náskok docela srovná, ale i tak vyhrávám 17:3 a posílám Katchera na jeho (úspěšnou!) ponorku.



Hra 2# -  Mike "ekimlol" Haas  - Scorched Earth (Objektivy generují každé kolo 1VP)
Soupeř má dvacet jetbikes, z nichž jsou dva kapitáni. Vím, že jsem nějak v prdeli. A že to bude hra o tom, kdo nahází v pravé chvíli pár kritických invulů. #DoKopce

Máme Dawn of War deploy, soupěř vyloží lajnu a já dávám refused right flank a i jedny pěšáky do rezerv. Následně vším nalevo zkusím vyběhnout a využít lokální převahu a zkusit to rozmastit a něco nahrát. Doprava pak obětuji DS Custody a asasína, aby tam soupeř na ně něco poslal a pomohl mi s plánem.

A on ten plán i vycházel a já kapitány relativně frézoval obyčejné bajkery ale v kritický moment mě zradí kostky a soupeř umí velmi zkušeně házet šestky na damage. Aneb moji dva kapitáni nachargují tři obyč bikery, nezabijí ani jednoho a oba dva umřou.

V pátém kole mám jenom jednoho asasína na objectivu a soupěř jen tři motorky, bohužel pro mě každou v jiné jednotce. Je to pro mě však furt relativně solid prohra 7:13. Ovšem prodlužujeme, soupeř mi zkušeně jednou motorkou odstřelí Culexa, farmí sám dva objectivy a následně prodlužejeme dál, aby si k tomu přidal i liniebreakera a já najednou měl výklep 1:19.



Hra 3# - KalTorak - Tactical Gambit (Sázení na plnění kartiček)

Na poslední hru dostávám organizátora turnaje, který měl první hru s Torapem - takže si ze tří her zahrál s dvěma Čechy. :D

Má Alaitoc Eldary, kde má dvě velké jednotky Reaperů, pár bubu letadel a holt nějaké další věci. Bohužel pro mě hrajeme Hammer and Anvil, což jako mě moc netěší. Postupně mě ozobává střelbou, co se však ke mě připlíží moc blízko, umře. A já poprvé za turnaj využiji fakt, že na warlordovi mám trait na Deny the witch!

Je to taková nudná vybíjená, kdy si každý plníme svoje kartičky a na konci nám toho na stole moc nezůstane. Já plním kartičky mnohem líp a tvořím si na začátku solidní náskok, ale v pátém kole si bohužel úplně zablokuji roku nesplnitelnýma kartama. A jako všechny hry, musíme samozřejmě prodlužovat až do sedmého kola i tady, protože to pro mě je zase nevýhodné. :D


V poslední kole se rozhodnu to zahrát na největší gentlemana z východu, když už notně unavenému soupeři co má kartičky "zaber objectiv X, zabij jednotku a zabij jednotku v combatu" řeknu, že tím farseerem nemá na toho mého akolitu u objectivu X střílet jak vyhlašuje, ale má ho na ty 4" nachargovat a splnit si všechny ty kartičky a vyhrát. Soupeř kouká překvapeně jako puk, zjevně nezvyklý na to, že lidi se nemusí jen ojebávat, ale být na sebe i hodní. :D

Na konci hry dostávám i do sbírky custom kostky Řeznovského herního klubu.

V posledním kole tedy soupeř předhání mé skóre na 23/22 a tedy 11:9 prohru pro mě.

Následně pak slyším soupeře, jak se odpovídá jinému Němci na otázku, jak se mu hrálo s těma dvěma Čechy. Prý jsme v pohodě, friendly a byly to fajn hry. A vyzdvihl, že jsme i fairplay a zmínil, jak jsem mu poradil, jak má vyhrát hru. #Nedělámeostudu

Z české výpravy nakonec skončí nejlépe Torapu na 17. místě, následuji já na 26-27. místě a Katcher na 30. Z 42 účastníků to nebylo tak špatné, jak jsme se báli, že bude. Bohužel jsem neměl FullPaint, za který Němci přihazují body do hodnocení na konec - ten by mě posunul na 25. místo a kdybych si nezahrál na dobráka a v poslední hře soupeři neporadil, tak bych se posunul dokonce na 18. místo. Což mě hřeje u srdíčka :) Takže příště FP a neradit soupeřům! :D



Comments